Babi ketjap

19 april 2017 - Bali, Indonesië

in alle vroegte en dat is 07.00 uur echt wel, werden wij in een pick-up truck geladen. Onze Zwitserse buren hadden zich ook ingeschreven om de Local markt in Munduk te bezoeken ivm de kookclinic later op de dag. Wij waren even een met de Balinezen, maar het moet geen gezicht zijn geweest om zes van die blanke koppen door het groene land te zien schudden. Wat een bijzondere belevenis was het bezoek aan deze markt, wat n geuren en wat n kleuren.

De zelfde rit terug naar het hotel voor ons ontbijt. De morgenstond heeft goud in de mond, we hadden nog een lange avontuurlijke dag tegoed. De Balinees staat altijd zeer vroeg op om zo de warmte te ontlopen dus passen wij ons aan. Het Tweeling meer kregen we na een kronkelende en steile weg te zien. Half in de wolken dat wel want we zaten toch op 1200 meter hoogte. De zelfde vleermuizen als 3 jaar geleden hingen nog steeds aan een stok om toeristen de vermaken. Foto foto sir. No thank you! Ik ben geen Batman. Na het aanschouwen van de meren van bovenaf daalde we af voor een bezoek aan de Botanische tuin, sereen en prachtig, woorden die we al eerder gebruikten. Na een heerlijke lunch werden we natuurlijk door heel de kookstaf opgewacht om onze culinaire kunsten te vertonen. Dat ik nog eens babi ketjap anders zou klaar maken dan het recept van mijn vader was een bijzondere ervaring.

1. Petra:
    19 april 2017
    Wow wat een waardevolle en intense dagen. Jullie genieten volop zo te lezen en wat is het mooi om dmv het blog een beetje mee te reizen.
  2. Diny De Fouw:
    20 april 2017
    We reizen zo alvast een beetje mee met jullie heerlijk om alles te lezen en wat een prachtig avontuur mogen jullie beleven !! Super geniet ze