Van dromerig en idillisch Munduk naar bruisend Ubud

21 april 2017 - Bali, Indonesië

we werden door onze vriend; gids, kok, kruier, ober, van het hotel Lesong uitgezwaaid. Ik voel dat ik hier nog een keer terug zal komen. Wat n familiaal hotel. Onze gids van de transfer Henry  en de chauffeur stond al klaar voor de reis naar Ubud. Ik heb iets met gidsen, ze weten het van nature altijd beter en die van ons al helemaal. Standaard grappen rolt hij zo uit zijn mouw. Alles kan, theekan melkkan etc. Nu wij hem drie keer hebben meegemaakt kennen wij zijn grappen. Iets met padvinders, zou niet meer voorkomen in Nederland, ja in Holland hebben ze de "pad" gevonden. Maaaaaar hij brengt ons wel op de juiste plekken. Vandaag stonden de rijstvelden Jatiluwih op het program, deze sawa s behoren tot de mooiste van Indonesie en inderdaad soms niet te bevatten zo mooi. Zo gelijkmatig vormen de groene vlakken trapgewijs en in halve cirkels schilderijen. De schilder moet een Balinese God zijn geweest. Henry zocht voor ons nog klavertjesvier, kun je alleen in Bali vinden, voor Hollanders brengt het geluk, wij geloven daar niet zegt hij met een smile, nee hier struikel je om de paar meter over een tempel. We hebben de klavertjesvier in onze reisgids opgeborgen. De Olifantengrot was aan de beurt, nadat we weer een heerlijke lunch hebben gehad, sate babi mmmm lekkah. De olifanten grot was speciaal omdat er in een grot een tempel was. De tempel was mooi maar we zijn al zo verwend met tempels dat je kritisch  wordt. De Koningstempel  stond ook nog op het programma, een tempel met vierhonderd trappen. De Goden waren met ons of in ieder geval met mij, we kregen een echte tropische bui over ons heen. Bezoek afgezegd en naar ons hotel in  bruisend Ubud. Ook dit hotel is een droom en inderdaad die woorden nemen we heel vaak in onze mond maar ze zijn niet minder waar. Bali een droomeiland!!

1. Hans:
    21 april 2017
    Tjeplok tjeplok tolor tolor.