What you gonna do today sir

23 april 2017 - Bali, Indonesië

wij hebben tot nu toe alleen maar lof gehad over ons verblijf in Bali. De volgers van dit blog zullen onderhand ook weleens zeggen: is er nu niets slecht te melden. Yes Sir. Bij ieder hotel begint de chef van het ontbijt allereerst met een ontzettend vriendelijke begroeting. Did you sleep wel sir. Yes like a roosje, het had geen zin om aan de man uit te leggen dat die kussens voor geen meter slapen. Ik ben namelijk gewend om die kussens op een bijna fanatieke manier in elkaar te slaan. Nou dat kan met deze kussens niet, die veren terug. Terug naar de begroeting en de kennismaking. How long do you stay here. Four days Sir. Daar ga je dus de fout in,  dan krijg je dus de vraag: What you gonna do sir. Om de vijf meter en ik overdrijf niet word je in Ubud aangesproken met Taxi sir en tevens de vraag of we gebruik willen maken van de excursies. Dat is hier big business. Prima, iedereen moet zijn geld verdienen maar van al die vragen word je wel moe. Als je dus in je hotel bent teruggekomen beginnen die ontbijt chefs ook weer allerlei tips te geven om zodoende commissie op te strijken Kortom het is hier erg vaak nee zeggen. Maar genoeg gemopperd. Want vandaag zijn we in Ubud gebleven aangezien we heel veel  kadoos moesten kopen voor onze allerliefste kinderen plus aanhang. Eerst zijn we naar het hotel gegaan waar Angelique en Marsha drie jaar geleden zijn geweest, ook een mooi hotel maar had echter een klein nadeeltje. Dit hotel bevindt zich in de buurt van het Monkeyforrest. En die apen zijn zo brutaal als n aap dus, springen zo op je en pikken bijvoorbeeld je ontbijt weg. Eerst lekker rondgekeken en mooie kadoos gekocht. Tijdens die zoektocht kwamen we een prachtig schilderij tegen. Moeilijk om zoiets belangrijks te kopen maar we waren er op slag verliefd op. Nadat we de kinderen hadden geraadpleegd toch maar opnieuw op weg gegaan om dit schilderij te kopen. 1.20 bij 1.20 is de afmeting. Oprollen dus. Nu maar hopen dat we hem mee in het vliegtuig mogen nemen. Hebben we nog iets gegeten, ja zeker bij Dirty Duck in Ubud, gebakken eend, heerlijk en een must als je naar Ubud gaat. Morgen weer n nieuwe dag. We hebben bij een klein tentje een fietstocht besteld. Deze man was zeer bescheiden en drong zich niet op. Ik kijk uit naar het ontbijt morgen......